Η διακήρυξή μας

Τι ισχύει σήμερα

Το καταναλωτικό κίνημα είναι σήμερα το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κίνημα παγκοσμίως. Ο λόγος είναι απλός: Όλοι μας ήμαστε καταναλωτές.Η αδικία και η παραπλάνηση που συχνά αντιμετωπίζουμε βασίζεται στην άγνοια των δικαιωμάτων μας που έχουν αναγνωρισθεί από τον Ο.Η.Ε. ως βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και έχουν θεσμοθετηθεί στις εθνικές νομοθεσίες των περισσότερων χωρών του κόσμου. Ενώ παγκοσμίως η δραστηριοποίηση των καταναλωτών αυξάνεται, στην Ελλάδα η προσπάθεια αυτή βρίσκει μπροστά της τον άναρχο σκεπτικισμό που ακολουθεί το "δε βαριέσαι". Η εποχή που η ανέχεια αυτή έβρισκε βάση πλέον έχει περάσει ανεπιστρεπτί και οι οικονομικές συγκυρίες επιβάλλουν την προάσπιση των δικαιωμάτων μας όχι σαν μέσο αντίδρασης αλλά ως τρόπο, αν όχι ανάπτυξης, διασφάλισης τουλάχιστον της βιωσιμότητάς μας.


Γνωρίζετε τα δικαιώματα σας;

  • Δικαίωμα στην Κατανάλωση
  • Δικαίωμα στην υγεία και ασφάλεια
  • Δικαίωμα ενημέρωσης και εκπαίδευσης
  • Δικαίωμα επιλογής
  • Δικαίωμα προστασίας των οικονομικών συμφερόντων
  • Δικαίωμα αποζημίωσης
  • Δικαίωμα συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων
  • Δικαίωμα για ένα ασφαλές, βιώσιμο περιβάλλον
  • Δικαίωμα για ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης

Τι μπορούμε να κάνουμε για εσάς

  • Να σας ενημερώνουμε για τα δικαιώματά σας ως καταναλωτές
  • Να σας βοηθήσουμε να τα υπερασπιστείτε εαν αυτά καταπατηθούν
  • Να σας εκπαιδεύσουμε ώστε να μπορείτε να τα προασπιστείτε μόνοι σας όποτε αυτό απαιτείται

Δράση

  • Λειτουργία γραφείου ενημέρωσης, γραμματείας και υποβολής παραπόνων καταγγελιών
  • Διαχείριση Καταγγελιών μέχρι την τελική διευθέτησή τους
  • Εκπροσώπηση των Καταναλωτών στη Νομαρχιακή Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού (Ε.Φ.Δ.)
  • Διοργάνωση ομιλιών και ημερίδων με σκοπό την ενημέρωση σε θέματα καταναλωτικού ενδιαφέροντος
  • Έρευνες αγοράς, τιμών, ποιότητας και ασφάλειας προϊόντων

Που μπορούμε να βοηθήσουμε

  • Αγοράσατε ελαττωματικό προϊόν και αρνούνται να σας το αντικαταστήσουν;
  • Αγοράσατε προϊόν επηρεασμένοι από διαφήμιση και δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που περιμένατε;
  • Υποψιάζεστε παράνομες χρεώσεις σε προϊόντα τραπεζών ή άλλων εταιριών;
  • Αγοράσατε προϊόν με άλλη τιμή στο ράφι/βιτρίνα και άλλη στο ταμείο;
  • Πληρώσατε για υπηρεσίες που δεν σας παρήχθησαν ή δεν είναι αυτές που συμφωνήθηκαν;

Τι μπορούμε να καταφέρουμε

  • Αντικατάσταση προϊόντων
  • Ακύρωση συμβάσεων / συμβολαίων
  • Επιστροφή χρημάτων / προκαταβολών
  • Εκπλήρωση συμβατικών υποχρεώσεων
  • Σύσταση για επιβολή προστίμου

Περιπτώσεις

  • Ελαττωματικών προϊόντων
  • Παραπλανητικών διαφημίσεων
  • Άδικης μεταχείρισης
  • Ελλιπούς ενημέρωσης
  • Φαινομένων αισχροκέρδειας
  • Καταχρηστικών/ παράνομων χρεώσεων
  • Πλημμελούς / κακής παροχής υπηρεσιών
  • Προβληματικού και επικίνδυνου οδικού δικτύου που στοιχίζει ανθρώπινες ζωές
  • Υπερβολικών χρεώσεων
  • Μη τήρησης όρων συμφωνίας
  • Ακατάλληλων τροφίμων
  • Νοθείας
  • Πώλησης υπό πίεση

Διαδικασία καταγγελίας

  1. Έρχεστε σε επικοινωνία με το Κέ.Π.Κα. και μας ενημερώνετε ότι επιθυμείτε να καταθέσετε παράπονο / καταγγελία.
  2. Ορίζεται ραντεβού στο γραφείο μας, όπου μας ενημερώνετε για την περίπτωση, καταθέτετε τα στοιχεία που έχετε και συντάσσεται το έντυπο καταγγελίας.
  3. Εφόσον καταπατήθηκαν τα δικαιώματά σας, ερχόμαστε σε επικοινωνία με τον καταγγελλόμενο και επιχειρούμε την επίλυση της υπόθεσης με κάθε πρόσφορο μέσο.
  4. Αν δεν καθιστή δυνατή η διευθέτηση του προβλήματος (πχ λόγω άρνησης του καταγγελλόμενου), διαβιβάζουμε την υπόθεση στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού.

Το αποτέλεσμα;

Αποτέλεσμα της λειτουργίας και της δράσης του Κέ.Π.Κα. είναι η επίλυση 99,6% των καταγγελιών που λαμβάνουμε υπέρ των καταναλωτών και η αλλαγή όρων ή στοιχείων στην αγορά, που παραβιάζουν τα δικαιώματά μας.

Γνωρίζετε για τη δράση του Κέ.Π.Κα.;